آینه نقاشی شده

چند روز پیش یک از دوستان (همفکران) راچع به مطالب موجود در وبلاگی اظهار نظر میکرد و عنوان داشت که نویسنده آن وبلاگ با ظاهر فریبی سعی در القای خط فکری غلطی به دیگران دارد .

بدون اینکه به او اجازه بدهم دلایل خود را کامل بیان کند با پیش کشیدن موضوع آرادی قلم و اندیشه این انتقاد او را وارد ندانستم . او هم بدون بیان کلمه ای از من خداحافظی کرد و رفت.

کمی با خود فکر کردم که نکند من واقعا اشتباه کرده باشم و او از روی گذشت کوتاه آمده . با این ذهنیت سری به وبلاگ مورد بحث زدم .

 

فضای عمومی حاکم بر وبلاگ یک سویه نگری نویسنده آنرا مشخص میکرد که سعی کرده با عنوانی معنی دار و تیتری معنی دارتر جلب توجه کند . شروع مطلب این نویسنده با بیان ندامت از گذشته خود شروع میشود که میخواهد آینه عبرتی را پیش چشم مخاطبش بگشاید تا از این رهگذر دیگران را از این اشتباه مصون دارد . این بنظر من بسیار ایده ال است و شهامت بسیار میخواهد و من از این بابت این نویسنده عزیز را تحسین کردم . اما ادامه بحثهای ایشان پندار غلط من را مشخص کرد .

این نویسنده عزیز بدون اینکه علت اصلی انحراف خود را بیان کند (البته از سخنان ایشان پیداست که علت اصلی تمایلات درونی شخص او بوده است) تنها با نوشتن فضای حاکم بر لحظه های انحراف خود آنهم در قالبی بسیار فریبنده نه فقط ارزش نوشته های خود را به پایین ترین  حد تنزل داده بلکه حتی نتوانسته به شعار اولیه مبنی بر عبرت آموز بودن مطالب پایبند باشد .

سرتاسر مطالب و نوشته های ایشان با درونمایه انحراف و فساد رنگ گرفته و از این بابت چیزی از سایتهایی که دقیقا برای این موضوع طراحی شده اند کم ندارد (باز هم گلی به جمال آن سایتها که فریاد ندامت و پشیمانی سر نمیدهند و کاملا واضخ مقصود خود را بیان کرده اند )  

آنجه این نویسنده عزیز و دیگر همفکرانش به آن میپردازند نه نگاه آموزشی به این بعد شخصیتی انسان است و نه نگاه اصلاحی . اینکه فردی در اولین مهمانی (بقول خودش آنچنانی) و در اولین برخورد عنان اختیار از کف داده و خود را (جسم خود را) آسان و بی بها در اختیار دیگری قرار میدهد چه نکته آموزنده ای در بردارد ؟

جالب تر از نوشته های ایشان ابراز عقاید دیگر دوستان در بخش نظر دهی میباشد آنجا که  بدترین و زشت ترین دشنامها به مخالفان ایشان داده میشود و بهترین و قشنگ ترین جملات به گفته ها و دستنوشته های ایشان تعلق میگیرد . واقعا ما به کجا میرویم !

دوستان عزیز در این خفقانی که بر افکار ماحاکم است وجود این وبلاگها بعنوان مکانی برای بیان عقایدمان بسیار ارزشمند است . و چه زیباست اگر از آن در بیان حقایق حاکم بر جامعه جهت اصلاح رشد افکار عمومی استفاده کنیم نه بعنوان مکانی برای نمایش صحنه های غیر اخلاقی و منحرف .

این آینه ای که این نویسنده عزیز پیش چشم ما گشوده آینه عبرت نیست . آینه ای نقاشی شده است که آنچه او میخواهد دیده میشود .

بقول سهراب بیائیم نه در شعار بلکه در عمل چشمهایمان را بشوئیم و جور دیگر نگاه کنیم .

و من هم همینجا از دوست خودم بابت اینکه ندانسته ذهنیت او را نسبت به آزادی قلم و اندیشه خراب کردم معذرت خواهی میکنم .

درضمن برای اینکه متهم به صدور حکم قبل از تفهیم اتهام نشوم آدرس وبلاگ مورد نظر را برایتان لینک میدهم تا خودتان قضاوت کنید .

تابعد

نظرات 8 + ارسال نظر
صدر سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:45 http://khodkar.blogsky.com

سلام !
حامد جان سر اینجو آدم ها خونت و کثیف نکن !
ارزشش رو ندارن .بعضی وقت ها این پایگاه ها و نویسنده های اینجوری حس خباثت در راستای استفاده بهینه از فنون و علوم هک برای محو از روی شبکه رو شدیداْ در من بیدار می کنن.اما بعدش فکر میکنم با این کار ها فقط بازارشون گرم می شه !
ولی باحال نوشتی .استفاده کردم .
موفق باشی
صدر

پرهون سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 16:54 http://parhoon.blogsky.com

دوست من حقیقتا درست می گویی. هستند کسانی در اطراف ما که از پسترین آفرینندگان نیز پست ترند و در اشاعه افکار منسوخ خویش از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند.اما باز هم در اطراف ما هستند کسانی که به حرمت نام «انسان» خود را به زشتی ها نمی آلایند باشد که ما از دسته دوم باشیم
...... یا علی

سفر به اعماق اینترنت چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:50 http://explorer.blogsky.com

:)

مرجان چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 15:48 http://maniranihastam.blogsky.com

سلام از اینکه به وبلاگ من سر زدید ممنون . خوشحال میشم اگر مرا ( تازه کارم ) راهنمایی کنید . (در زمینه وبلاگ )
به وبلاگ مورد نظر هم سر زدم و متاسف شدم برای جامعه ایرانی . ...........
اصولا صحبت راجع به این مسایل( چه گفتاری و چه نوشتاری ) بدتر از انجام آن است و قبح عمل را از بین می برد .
نمی دانم چرا اما متاسفانه فحشا در تمام ارکان جامعه رسوخ کرده و باید هر چه زودتر دست به کاری اساسی بزنیم .
تمام حرف من این است که اگر کسی به فکر ما نیست خودمان هم ننشینیم تا...........................
موفق باشید

یلدا چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 16:51

سلام حامد
دو شب پیش من هم یه وبلاگ خوندم که واقعا حالم را به هم زد . با هر جمله از نوشته ات بیشتر مطمئن میشدم که تو همون را خوندی (اون نیست)
باور کن حتی دوست ندارم روی لینکی که دادی کلیک کنم ؛ همون یکی که اسمش خیلی فریبنده تر بود ما را بس .ندامتشون هم ارزانی امثال خودشون.
عقل و غرورمان خودشون یک فیلتراسیون قویند . از خدام هم میخوام که منو در همه حال (خواسته یا نا خواسته )از شر حفظ کنه.
حرف پرهون خیلی به دلم نشست اما باز هم در اطراف ما هستند کسانی که به حرمت نام انسان خود را به زشتی ها نمی آلایند بیا تا اینها را ببینیم
از آزادی بیان هم میشه به هر طریقی استفاده کرد مثل ما بقی چیزها ...
موفق باشی

آیدا چهارشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 17:56 http://bahoone.blogsky.com/

سلام. من این وبلاگ را کامل خوندم .چون در غیر اینصورت نمیتونستم نظرم را بگم . خیلی متاسف شدم وقتی که پیامها را خواندم بیشتر.حق باشماست.
گاهی اینجور مواقع واقعا نگران میشم. نگران آینده و بچه ها....

صدر پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:10 http://khodkar.blogsky.com

سلام ‌!
حامد جان !
به رسم رفاقت و ادب آمدم که در این صبحگاه بگویم :
سلام .روز خوبی داشته باشی
موفق باشی
صدر

صدر پنج‌شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:03 http://khodkar.blogsky.com

سلام !
بودنت در کنارمان خوشحالمان می کند.!
از بابت نظری که دادی سپاسگذارم!
موفق باشی
صدر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد