اتاق ورزشی

مدیر مسئول : سرطلائی  

 

سلام دوستان

امیدوارم سالم و شاداب و ورزشکار باشید .

 

فتح جام بین قاره ای

اینکه جام بین قاره ای را بعد از 26 سال بردیم مبارک است . اینکه بعد از مدتها دوباره بازی با طراوتی از تیم ملی دیدیم نیز خوشایند همه طرفداران فوتبال دوست میباشد اما در ورای این بازی و پیروزی نکاتی هم به چشم آمد که بایستی به آن توجه کنیم :

  1. تفاوت بین فوتبال علمی و فوتبال تجربی در چیدن پازل نفرات و سیستم تیم میباشد . اینکه تیم شکست خورده شاهرخی میتواند ضمن پیروزی ارائه دهنده یکی از متدهای جدید فوتبال دنیا (1-3-2-4 ) باشد حکایت از این تفاوت دارد
  2. اصل داشتن علم روانشناسی در فوتبال روز دنیا کمتر از داشتن تاکتیک مناسب نیست . اینکه بتوان انگیزه پیروزی را در تک تک نفرات تیم ایجاد کرد هنر مربیان روانشناس است
  3. جمع کردن حواشی تیم ملی بهترین راه دور کردن استرس از این تیم است . ما هم قبول داریم عمر فوتبال علی دائی به انتها رسیده اما وجود او در تیم ملی یعنی ایجاد آرامش و این چیزی است که برانکو بخوبی میداند .
  4. چه بخواهیم و چه نخواهیم در فوتبال ما بازی ستاره ها سرنوشت ساز است . آنوقت که بتوانیم از ستاره های تیم در مناسبترین مکان بازی بگیریم میتوانیم سرنوشت مسابقات را بنفع تیم خود عوض کنیم و این همان چیزی بود که راجع به مهدوی کیا اتفاق افتاد و نتیجه هم داد .
  5. این پیروزی سرآغاز موفقیتهای آینده میتواند باشد اگر تمامی ارکان فوتبال در جهت حمایت از تیم و سرمربی آن اهتمام ورزند و با شکستهای مقطعی نخواهیم همه چیز را بیکباره نابود کنیم .

 

پرسپولیس – استقلال

بازهم تکرار مکررات .

نایاب شدن روزنامه های ورزشی ، یکصد هزار نفر تماشاچی ، داور و کمک داوران خارجی ، نتیجه برد نه چندان قاطع ، پرتاب سنگ و شیشه و غیره به داخل زمین ، شلوغی و دعواهای بیرون از استادیوم ، حرفهای رکیک به بازیکنان و مربیان تیمها ، گریه ها و خنده ها و ...

انصافا باید به این واقعیت صحه گذاشت که بازی قرمز و آبی هم مثل تمام مظاهر سنتی پیرامون ما در برابر تغییر و تحول مقاومت می کند . باور نمیکنید . حواشی و متن این بازی را از حدود یکهفته قبل تا چند روز بعد در طی این سالها مرور کنید تا خودتان به این واقعیت برسید .

 

لیگ برتر هفته هفتم

 شگفتیهای هفته هفتم لیگ برتر با برد استقلال مقابل پرسپولیس تکمیل شد . در این هفته تمامی تیمهای پائین جدول یقه تیمهای بالادستی خود را گرفته و آنها را پائین کشیدند و همین امر تغییرات عمده ای در جدول رده بندی بوجود آورد .

ذوب آهن در مقابل برق شیراز بلطف اشتباه داور به نتیجه مساوی 3 – 3 دست یافت تا باندازه هفته های گذشته در یک بازی گل بخورد . پیکان در یک بازی کاملا برتر تیم پگاه را در زمینش با شکست 2 – 0 مواجه ساخت تا کم کم روزهای ابری جهانپور فرا برسد . تیم پیکان با این برد جهش سه پله ای در جدول داشت در حالیکه تیم پگاه سقوط چهار پله ای .

فجر سپاسی در یک بازی تاکتیکی و بلطف از کار انداختن بازیکنان تیم سپاهان توانست این تیم را با نتیجه 2 – 1 شکست دهد و جایگاه ششمی را از آن خود کند . فولاد خوزستان در یک بازی زیبا توانست تیم پرمهره پاس را با نتیجه 2 – 1 شکست داده و جای خود را در جدول رده بندی با این تیم عوض کند . نتیجه عجیب این هفته در مشهد رقم خورد و تیم ابومسله بعد از هفته ها ناکامی با حساب 4 – 2 تیم خوب استقلال اهواز را شکست داد تا با سه پله صعود در مکان هشتم قرار گیرد و تیم استقلال اهواز را به منطقه قرمز پائین جدول بفرستد . بازی تیمهای شموشک نوشهر و سایپا نیز بدون هیچ حادثه با نتیجه مساوی 0 – 0 بپایان رسید . در گل سرسبد بازیهای این هفته نیز قلعه نوعی با کمی شانس و اقبال مزد بازی خوب جوانانش را گرفت و تیم مغرور پرسپولیس را با حساب 2 – 1 شکست داد . البته هنوز زود است که بخواهیم دنبال جایگزین برای بگوویچ باشیم اما ....

 

لیگ برتر هفته هشتم 

  1. سپاهان اصفهان و پیکان تهران

تیم زخم خورده سپاهان برای اعاده حیثیت و بازپس گیری جای خود در جدول رده بندی چاره ای جز شکست تیم پیکان ندارد و از آنطرف تیم پیکان که بلطف برد هفته پیش مقابل پگاه گیلان کمی بوضعیت نابسامان خود بهبود داده در این بازی نمیخواهد بازنده باشد و این تقابل نوید یک بازی خوب و زیبا را میدهد البته اگر دکتر نخواهد به اندیشه های دفاعی خود بازگردد .

(احتمال برد سپاهان 50% ، برد پیکان 30% ، مساوی 20% )

  1. استقلال تهران و ابومسلم خراسان

قلعه نوعی و شاگردانش حالا در آسمانها پرواز میکنند . پس از شکست پرسپولیس برد در این دیدار یعنی افزایش محبوبیت و این همان چیزی است که ژنرال به آسانی از آن نمیگذرد . از آنطرف تیم ابومسلم که در هفته پیش عقده گل نزدن خود را بر سر استقلال اهواز خالی کرد حالا میخواهد برادر بزرگتر را هم قربانی کند . یعنی فیروز کریمی میتواند مربی هفته لقب گیرد ؟

(احتمال برد استقلال 60% ، برد ابومسلم 30% ، مساوی 10% )

  1. برق شیراز و فولاد خوزستان

بدون هیچ تعریفی باید به این واقعیت صحه گذاشت که هم برق شیراز و هم فولاد خوزستان اینروزها با تکیه بر جوانان خود بازیهای خوبی به نمایش میگذارند و این نیروی سبز نوید یک بازی زیبا را میدهد اما از یک نکته غافل نشویم . تیم برق در خانه بسختی امتیاز میگیرد و تیم فولاد در خارج از خانه .

(احتمال برد برق 35% ، برد فولاد 40% ، مساوی 25% )

  1. سایپای کرج و پگاه گیلان 

هفته قبل هم گفتیم به تیم مایلی کهن امیدی نیست . البته منکر توجه به جوانان نیستیم اما لیگ برتر میدان مبارزه ستاره های فوتبال ایران است و با لیگ امیدها و جوانان قابل قیاس نیست . اینجا همه تیمها برای قهرمانی سرمایه گذاری میکنند و تیمی که اینچنین نباشد محکوم به سقوط است . از آنطرف برای جهانپور بعنوان یک تئورسین فوتبال واقعا متاسفم که نتوانسته (نمیتواند) از داشته ها و سرمایه های خود بخوبی بهره بگیرد . آقای جهانپور خطر را بیخ گوش خود احساس کن

(احتمال برد سایپا 30% ، برد پگاه 50% ، مساوی 20% )

  1. استقلال اهواز و فجر سپاسی شیراز 

بهتر است باخت بد هفته پیش استقلال مقابل ابومسلم را به حساب بازی خوب ابومسلم بگذاریم . تیم استقلال ظرفیت بالائی برای خوب بودن و خوب شدن دارد و کریم بوستانی اینرا میداند . از طرف دیگر غلام پیروانی اینروزها با جوانانش خوب امتیاز جمع میکند و پیش میتازد بخصوص در خانه حریفان اما از یک نقطه غافل نشویم اینجا جهنم اهواز است .

(احتمال برد استقلال 40% ، برد فجرسپاسی 40% ، مساوی 20% )

  1. شموشک نوشهر و ذوب آهن اصفهان

ضعف عمده تیم شموشک در گل زدن است . این تیم یک تمام کننده قهار ندارد وگرنه بازیهای این تیم بسیار زیبا و تهاجمی میباشد . برعکس شموشک تیم ذوب آهن هم دفاع کردن را خوب میداند و هم حمله کردن را . اما ابهت تیم ذوب آهن در دفاع کردن توسط تیم برق شکسته شد . آیا میثاقیان هم میتواند اینکار را انجام دهد .

(احتمال برد شموشک 40% ، برد ذوب آهن 50% ، مساوی 10% )

  1. پاس تهران و پرسپولیس تهران

نمیدانیم از انگیزه های بازیکنان این دو تیم بگوئیم یا انگیزه های مدیر عاملان .

یاغیان سالهای دور و نزدیک پرسپولیس قصد خودنمائی دارند و به آنها باید گلزن سالهای دور پرسپولیس یعنی فرشاد پیوس را اضافه کنیم که میخواهد این هنر را بوسیله مردان تیم خود به تیم سابقش نشان دهد . از آنطرف وینگو و شاگردانش حالا روی لبه تیغ راه میروند و برای اعاده حیثیت مجدد و فراموش کردن باخت به حریف دیرین باید در این بازی پیروز شوند . البته امیدواریم این همه انگیزه تبدیل به زخم سرباز نشود که در اینصورت فقط و فقط زشتیهای فوتبال را خواهید دید .

(احتمال برد پاس 40% ، برد پرسپولیس 40% ، مساوی 20% )

 

نظرات 2 + ارسال نظر
حامد دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 23:23 http://write-off.blogsky.com

اینقدر اینورو اونوریش نکن
فقط قرمزته حتی اگه ببازه.

بهزاد سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 15:50

سلام سرطلائی جون
اگرچه پیر شدیم و کفشهای ورزشیمونو آویزون کردیم به دیوار منزلمون ولی عشق به فوتبال حتی توی گلبولهای قرمز خونمون هم داره نظام جمع میره . راستی اگه جایی مسابقه واسه پیش کسوتا گذاشتن منو بهشون معرفی کنین
روزهای خوبی را واسه فوتبال پیش بینی میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد