فضائی نو – شماره دو

اتاق هماهنگ کننده

مدیر مسئول : کمی مدعی  

 

سلام خدمت تمامی دوستان عزیز

امروز دومین شماره از هفته نامه فضائی نو را تقدیم میکنیم . در این شماره جدید تغییراتی بوجود آمده که در ذیل خدمتتان عرض مینمایم :

ما بسیار مایل بودیم که اتاق سینمایی هفته نامه با سردبیری فردین عزیز آغاز بکار نماید اما در نهایت این دوست عزیز تصمیم گرفت که فعالیت خود را در وبلاگ شخصی دنبال نماید . ضمن خسته نباشید !!!! به ایشان حتما در آینده آدرس وبلاگش را جهت استفاده شما ارائه مینماییم اما برای اینکه با خاموش شدن اتاق سینمایی از بار محتوایی هفته نامه کاسته نشود با مشارکت یکی دیگر از دوستان با عنوان هنری میترا اتاق جدیدی تحت عنوان اتاق تاریخی در هفته نامه ایجاد کردیم که در این شماره اولین مطلب ارایه شده است (لازم بذکر است که ایشان با دید تخصصی مطالب را ارائه خواهند نمود ) .

همچنین هنوز نتوانسته ایم اتاق مطالب اینترنتی را با سردبیری کامبیز عزیز افتتاح کنیم اما ایشان قول داده اند در شماره سوم این اتاق نیز فعال گردد (امیدواریم ) .

همچنین در شماره سوم برای هر یک از سردبیران محترم عکس هنری نیز در کنار اتاق آنها قرار میدهیم (میتوانید کمک کنید ) .

و در نهایت اینکه عنوان وبلاگ با رای اکثریت همکاران به فضائی نو تغییر یافت و بنده نیز با تخلص کمی مدعی در خدمت دوستان میباشم .

یک نکته : تغییر تعداد بازدید کنندگان نشان میدهد در هفته گذشته هفته نامه ما در حدود 50 نفر بازدید کننده داشته است و این مایه امیدواری است ولی از همه دوستان خواهش دارم برای پربار شدن مطالب از ارایه انتقادات و پیشنهادات خود ما را بی نصیب نگذراند . همچنین تشکر ویژه ای دارم از دوستان جدید ما سمسار باشی و بابک .

 

اتاق سیاسی

مدیر مسئول : ننه جان  

 

ننه جان سخت مشغول تمیز کردن چراغ گردسوز روی طاقچه بود .

بهش گفتم : آخه ننه حالا که انرژی برق با این قیمت ارزان برای روشنایی وجود داره میارزه شما هنوز دل از این چراغ قدیمی نمیکنید ؟

ننه جان گفت : همچینم که فکر میکنی ارزون نیست .

گفتم : خوب شاید ولی  وقتی نیروگاه هسته ای بوشهر راه اندازی بشه اونوقت قیمت برق احتمالا با فن آوری جدید خیلی ارزونتر هم میشه .

ننه جان گفت : ممکنه ولی این قضیه نیروگاه اتمی بوشهر هم که فعلاداره ابعادسیاسی/جهانی منفی بخودش میگیره .

گفتم : راستی ننه ، فکر میکنی ایران توی این موضوع چکار میکنه ؟ اگه شرایط شورای حکام رو بپذیره که اجازه داده ازش سواری مفت بگیرن و اگر هم نپذیره که بنوعی خودش رو در اذعان جهانی متهم جلوه داده .

ننه جان کبریتی به فتیله چراغ زد و گفت : ببین ننه ، اولش بگم که اصلا همکاری ایران آنهم از نوع نزدیک با آژانس انرژی اتمی اشتباه بود چون نیازی نبود اینقدر بخواهیم بهشون رو بدیم که حالا فکر سواری بیفتن ولی حالا که اینجوری شده تنها راه ایران اینه که اولا اجازه بده مهلت تعیین شده شورای حکام تمام بشه اونوقت توی یه زمان دیگه بر اساس شرایط دیگه این قطعنامه رو بپذیره اینجوری نه سیخ میسوزه و نه کباب .

تو دلم گفتم بابا تو دیگه کی هستی .

داشتم خداحافظی میکردم که ننه جان گفت : راستی تو که اینهمه درس خوندی و دانشگاه رفتی ببینم تا حالا شنیدی که پیغمبر اسلام و یا امامان ما خودشان زیر سایه باشند و پیروانشان زیر آفتاب ؟

در حالیکه دنبال موضوعی میگشتم که علت سوال ننه جان را بدانم گفتم : تا اونجایی که میدونم خیر .

ننه جان گفت : پس چرا وقت سخنرانی آقای خامنه ای در جمع سپاهیان و بسیجیان مازندران (مورخه 30/6/82) آقایان زعما (منجمله خود ایشان ) جملگی در حال تکیه بر مبل راحتی و در جایگاه سرپوشیده مشغول استماع سخنان ایشان بودند و سپاهیان و بسیجیان زیر بارش شدید باران و در حالت ایستاده و خبردار . مگر نه اینکه اصرار داریم حکومتمان برگردان همان حکومت صدر اسلام است و همان عادات و عقاید پیغمبر را در مملکت داری انجام میدهیم پس چرا در ظاهر هم نمیتوانیم اینجنین باشیم ؟

گفتم : ننه جان من دیرم شده حالا بعد که آمدم راجع به این موضوع صحبت میکنیم و خداحافظی کردم و بیرون زدم .

راستش مثل دفعه های قبل کم اورده بودم .

 

اتاق اجتماعی

مدیر مسئول : بچه محل  

 

سلام دوستان عزیز

هفته گذشته دو مناسبت مهم رو داشتیم . اول بازگشایی مدارس و دوم سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق.

بازگشایی مدارس :

اول مهر واسه همه ما خاطراتی از دوران تحصیل زنده میشه که بعضی شیرین و بعضی تلخ هستند . نمیدونم برای شما کدوم خاطرات بیاد ماندنی تر هستند ولی من دوران شیرین و بامزه شاگرد دبستانی بودن رو هیچوقت از یاد نمیبرم .

راستی راستی مگه میشه مزه مداد پاک کن رو از یاد برد . یا وقتی اونقدر مدادت رو با تراش بتراشی که فقط تهش بمونه ٬ سنگینی کیف پر از دفتر و کتاب ٬ خوردن تغذیه همکلاسی تو زنگهای تفریح ٬ مرتب وایسادن سر صف ٬ دست به سینه نشستن سر کلاس ٬ تند تند مشق شب نوشتن و بعضی وقتها رد دادن ٬ چهره مهربان یا غضبناک معلم وقتی تشویق و تنبیه میکنه ٬ دلهره های امتحان دیکته و ریاضی ٬ زود تموم شدن زنگهای نقاشی و ورزش و ...

دوران خیلی زیبای است . حالا که فکر میکنم میبینم پایه و اساس رفتار اجتماعی و شغلی ما بسیار متاثر از اون دوران میباشد . بهمین خاطر همینجا با قدردانی از تمام معلمین و آموزگاران تمام دوران تحصیلم یک تشکر مخصوص از معلمهای دوران دبستانم سرکار خانمها دری (کلاس اول و دوم ) دامغانی (کلاس چهارم ) و آقایان پاکدامن (کلاس سوم ) و گندمی (کلاس پنجم ) دارم و هرکجا هستند دستان مهربانشان را میبوسم .

 

آغاز جنگ ایران و عراق :

سی و یکم شهریور ماه سال 1359 آغازگر جنگی خانمانسوز و ویرانگر بین دو همسایه یعنی ایران و عراق میباشد . نمیخواهم با تکرار حرفهای کلیشه ای ذهن شما را مشغول کنم زیرا این حرفها را بکرات از رسانه ها شنیده یا خواهید شنید .

اما اون چیزی که توی این جنگ همیشه جاودانه هست وگذر تاریخ نمیتونه محوش کنه رشادتها و ایثار فرزندان این آب و خاک هست که به عشق حفظ میهن و سرزمین خود از خون خویش گذشتند و نامشان ماندگار شد.

براستی جاودانه باد نام و یاد آن دلیر مردان بی ادعا .

 

خواهرمون عاشق سن چه زیبا بیتی از شعر شاملو را ضمیمه این نوشته کرد :

من چه ناپاکم اگر ننشانم از ایمان خود چون کوه

                                                                        یادگاری جاودانی برتر از این بی بقای خاک

(شعر بودن از مجموعه هوای تازه)

اتاق شاعری

مدیر مسئول : عاشق سن  

 

سلام شعر دوستان عزیز

به بهانه نوشتن مطلب بازگشایی مدارس توسط همکارم بچه محل میخواهم خدمتتون عرض کنم که اگر خواستید شعری در این رابطه بخوانید بهتره شعر ذیل را بصورت آواز ترنم فرمایید :

مدرسه ها واشده

                        همهمه برپاشده

                                                با حضور بچه ها مدرسه زیبا شده .....

و خواهش دارم برای اینکه به درس و مدرسه خصوصا دبستانی ها رنگ و بوی سیاسی ندهیم (با کسب اجازه از محضر ننه جان ) مطلقا شعر ذیل ترنم نشود :

یار دبستانی من

                        بامن و همراه منی

                                                   چوب الف بر سر ما

                                                                               بغض من و آه منی

حک شده اسم من و تو

                                  رو تن این تخته سیاه

                                                                حلقه بیداد و ستم

                                                                                            مونده هنوز رو تن ما

دشت بی فرهنگی ما

                              هرز تموم علفاش

                                                        خوب اگه خوب ٬ بد اگه بد

                                                                                             مرده دلای آدماش ......

و اما با هماهنگی ریاست هفته نامه خواستم خدمت تمامی دوستان عرض کنم که آماده ایم اشعار شما را با ذکر نامتان در اتاق شاعری ارایه نمائیم . دوستان علاقمند میتوانند اشعار خود را به پست الکترونیکی ذیل ارسال نمایند .                                             WWW.IEHS1351@YAHOO.COM

 

اتاق تاریخی

مدیر مسئول : میترا  

 

( و فی الخبر؛ ان الری باب من ابواب الارض ؛ و الیها متجر الخلق )

 

به شهادت تاریخ اول ری بوده. با عظمت؛ دیرینه و با شکوه که در قدمت با بابل و نینوا پهلو می زند.و در قرون نخستین اسلام پس از بغداد از مهمترین بلاد به شمار می آمد.

ری از زمان تشکیل دولت مادها در فلات ایران آثار باستانی متعددی را درون خود جای داده که شرایط مساعدی را جهت ترویج توریسم فراهم آورده و مکانی مناسب برای زوار و گردشگران علاقمند به تاریخ کهن این مرز و بوم است. وجود زیارتگاههای متعدد همچون آستان مقدس حضرت عبد العظیم ع؛ آرامگاه شیخ صدوق معروف به ابن بابویه؛آرامگاه شیخ کلینی؛امام زاده ابوالحسن؛امام زاده عبدالله و ...

همچنین بقعه بی بی شهربانو که به روایتی همسر امام حسین ع بوده و بر فراز کوهی مشرف به شهر ری واقع است؛ مقبره شامل بنایی است با گنبد مینایی که در هنگام تابش آفتاب تلاء لوء  و درخشندگی جالب و زیبای آن از فاصله های دور نظر هر بیننده را به سوی خود جلب می کند.

از دیگر آثار تاریخی به جای مانده در این منطقه می توان به تپه میل در دوازده کیلومتری جنوب شرقی حضرت عبد العظیم که آتشکده ری در آن محل واقع بوده و از دوران ساسانیان   بر جای مانده اشاره کرد.                                                                                به این مجموعه ملی باید برج طغرل را نیز افزود؛این برج در مسافتی اندک در مشرق بقعه ابن بابویه واقع است و در دوره ناصر الدین شاه تعمیر کردیده هر چند این مرمت بنا  را از تخریب در امان نگه داشت لکن آثار قدمت و ظرافت کاریهای قدیم و بقیه کتیبه کوفی آنرا نیز در خود دفن کرده . در دامنه شمالی کوه ری ؛ در حدود مزار بی بی شهر بانو قلعه گبرها واقع شده که پیروان مذهب زردشت در آنجا اجساد مردگان خود را بدستور اوستا تقدیم سگان گوشتخوار و طیور شکاری می کردند تا موجب آلودگی عناصر چهارگانه نگردد.تاریخ این بنا رابه عهد ساسانیان نسبت می دهد.                             از دیگر اماکن مهم ری که در قرون اسلامی محور وقایع و قطب حوادث ری بوده و شهرتی فراوان داشته قلعه طبرک است که تاریخ آن به قرن هفتم می رسد؛این مکان در فاصله ای نزدیک به دو کیلومتر در جنوب غربی بی بی شهربانو در پای کوه بزرگ ری واقع است.بنای قلعه بسال 588 بامر طغرل سوم خراب وبا زمین یکسان شد.

در راس این مجموعه تاریخی و فرهنگی تفرجگاه چشمه علی مربوط به چهار هزار سال قبل از میلاد قرار دارد؛در این مکان یادگاری از سال 1248جلب توجه می کندکه نقش برجسته ای از فتحعلی شاه قاجار بر صخره آن  و همچنین قسمتی از باروی عظیم ری در شمال این چشمه علاقمندان را به سوی خود می کشد.

آثاری دیگر همچون برج استوداندژ اشکان ، گنبد ایناچ ، زندان هارون الرشید ، کاروانسرای شاه عباس و بازار سنتی به جا مانده از دوره قاجار از اماکن جذاب و دیدنی این شهر تاریخی است .

ری با این عظمت و شکوه بدست تقدیر چنان پایکوب حوادث شده که امروزه از آنهمه جز اثری  و یادگاری برای جویندگان گذشته و هویت این مرز وبوم بر جای نمانده که به قول جاکسن(شهر ری و خرابه های آن از لحاظ قدمت همان افتخارات و عظمتی را که اکباتان در ایران داشته است؛دارد. )

 

اتاق ورزشی

مدیر مسئول : سرطلائی  

 

سلام دوستان

امیدوارم سالم و شاداب و ورزشکار باشید .

در ابتدای گذر کوتاهی به بازی دیشب تیمهای ملی ایران و اردن خواهیم داشت و در ادامه راجع به هفته پنجم لیگ برتر و بازی های این هفته بحث خواهیم کرد .

ایران – اردن

سیستم شاهرخی برای این بازی آرایش 3-4-3 بود و هدف نگه داشتن بازی در زمین حریف با استفاده از پرس از منطقه دفاعی بود . اینوع سیستم حمله ای بهترین نوع دفاع در زمین تیم حریف میباشد که هم از حملات گسترده تیم میزبان جلوگیری میکند و هم احتمال اشتباه در خط دفاعی و یافتن موقعیتهای مناسب گلزنی را افزایش میدهد .

اما اشکال اساسی که باعث عدم نتیجه گیری شد به مهره چینی شاهرخی برمیگردد .

در این سیستم وظیفه پرس اولیه بر عهده دو مهاجم اول (مجیدی و کریمی) و مهاجم کاذب (نویدکیا ) میباشد که در این بازی مجیدی و نویدکیا (که شاید بهترین بازیکن زمین بود) نهایت تلاش خود را انجام دادند ولی کریمی عملا برای این وظیفه ساخته نشده است و بازی ساکن او و عدم استفاده از قابلیتهای فردی نیز او را به کم کارترین بازیکن میدان تبدیل کرده بود . بهتر بود بجای او شاهرخی از ابتدا از بین بزیک یا کاظمیان یکنفر را انتخاب میکرد .

اشکال دوم گوشهای چپ و راست تیم یعنی واحدی نیکبخت و کعبی بودند که در این بازی نه بدرستی در حمله شرکت کردند و نه در دفاع . کعبی که کاملا در قالب دفاعی در گیر شده بود و نیکبخت نیز پاشنه آشیل تیم شده بود که دقیقا هر سه گل تیم ملی از جناح او وارد دروازه شد و تا آخر بازی نیز شاهرخی فکری بحال این ضعف ننمود .

در مورد میانه میدان و دو نفر حاضر یعنی کاویانپور و مبعلی میتوان گفت که حضور آنها در کنار هم که البته با هماهنگی آنچنانی همراه نبود اشکال خاصی ایجاد نکرد و هردو وظایف خود را تقریبا انجام دادند و روی گلها نیز حضور آنها ملموس بود .

اما خط دفاعی تیم ملی بایستی از ابتدا با آرایش گلمحمدی ، رضایی و بختیاری زاده شکل میگرفت زیرا نصرتی به هیچ عنوان از لحاظ روحی امادگی حضور در این بازی را نداشت . در صورت وجود آرایش دفاعی مذکور حتی با وجود تعویض گل محمدی نیز شیرازه تیم آنچنان از هم نمی پاشید که دو گل پی در پی (بفاصله 7 دقیقه) نصیب ایران شود .

دروازه بان تیم ملی نیز همچون چند بازی گذشته تیم ملی از آمادگی بدور بود و بایستی فکری اساسی بحال میرزاپور کرد . او در درون دروازه نه از لحاظ جسمی آمادگی دارد و نه از لحاظ روحی .

لیگ برتر

1-      پگاه گیلان و فجر سپاسی شیراز

مطمئنا نه پگاه قصد سقوط از موقعیت هفتمی خود در جدول رده بندی رادارد و نه فجر سپاسی خواهان ماندن در رتبه دوازدهم جدول . این بازی بنوعی جنگ دارا و ندار است . تیم پگاه با سرمایه گذاری خوب چشم به رده های بالای جدول را دارد و فجر نیز با تکیه بر جوانان و مربی دلسوز خود نمیخواهد زنگ تفریح تیمهای دیگر باشد .

البته از یک نکته غافل نشویم ، هیچ تیمی تا به امروز نتوانسته در زمین پگاه گیلان از شکست فرار کند .

(احتمال برد پگاه 60% ، برد فجر سپاسی 30% ، مساوی 10% )

2-      ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران

برای صدر نشین فعلی لیگ برتر این بازی خانگی بمفهوم ادامه صدر نشینی است و برای استقلال این بازی یعنی ادامه روند موفقیت های اخیر و تثبیت کادر فنی .

نقطه عطف این بازی جنگ مهاجمان تیم ذوب آهن با دفاع و دروازه بان نه چندان مستحکم استقلال میباشد که کفه ترازو را بسمت تیم اصفهانی سنگین میکند و از آنطرف نیز جنگ خط هافبک و مهاجمان استقلال (که نقطه قوت این تیم است ) با خط دفاعی هماهنگ ذوب آهن به رهبری دروازه بان خوب این تیم آرمناک پتروسیان .

البته نکته مهم اینستکه ذوب آهن نمیتوان بدلیل شرایط میزبانی از نقشه هفته های اخیر خود یعنی برنامه روی ضد حمله ها استفاده کند و بنابراین باید نشست و دید نقشه کربندی برای این بازی چیست .

(احتمال برد ذوب آهن 50% ، برد استقلال 40% ، مساوی 10% )

3-      فولاد خوزستان و استقلال اهواز

اوج هیجان در فوتبال خوزستان معطوف به این بازی میباشد . هر دو تیم بازی قبلی خود را به حریفان واگذار کرده اند و امتیاز این دیدار برای هردو حیاتی است . استقلال اهواز حالا با تعویض مربی خود میخواهد ثابت کند که همه ایرادات بر گردن سیستم اشتباه عاطف بوده است و در آنسو نیز فولاد میخواهد باخت هفته گذشته را یک حادثه و به مسائل داوری مربوط سازد . باید دید و نشست که آیا حاشیه ها که همیشه برای این بازیهای خوزستان وجود دارد میتواند زیبائیهای این بازی را کم کند و یا شاهد فوتبالی تکنیکی و برزیلی خواهیم بود .

(احتمال برد فولاد 40% ، برد استقلال 40% ، مساوی 20% )

4-      سایپا کرج و پاس تهران

این بازی حکایت کشتی بین وزنهای 100 کیلوگرم با 60 کیلوگرم را دارد . تیم جوان سایپا با اندیشه های مایلی کهن در مقابل تیم پرمهره پاس با اندیشه های جلالی .

اگر خداداد همان خدادادی که میشناسیم باشد و نکونام همان بازیکن مقابل شموشک برد تیم پاس دور از ذهن نیست ولی تیم سایپا نشان داده که معادلات مربوط به این تیم تا اینجا دقیق نبوده و احتمال شگفتی در این بازی زیاد دور از ذهن نیست .

(احتمال برد پاس 70% ، برد سایپا 30% ، مساوی 0% )

5-      ابومسلم خراسان و پیکان تهران

ابومسلم زخم خورده در مقابل فجر سپاسی در هفته گذشته نیاز دارد با یک برد هم خود را در جدول رده بندی بالا بکشد و هم ناکامی هفته گذشته را جبران کند در حالیکه تیم پیکان با برد هفته گذشته برابر پرسپولیس خود را از برزخ ناکامی دور کرده و برای تثبیت دکتر ذوالفقار نسب هم شده نباید در این بازی بازنده باشد . از آنسو فیروز کریمی خود را در لبه پرتگاه میبیند و بایستی در این بازی خانگی اعاده حیثیت کند وگرنه ....

(احتمال برد ابومسلم 35% ، برد پیکان 35% ، مساوی 30% )

6-      برق شیراز و شموشک نوشهر

هر دو تیم از لحاظ امکانات شرایط یکسانی دارند . تکیه بر بازیکنان بومی و عدم فعالیت مثبت در زمان نقل و انتقالات شرایط دو تیم را یکسان نموده اما تیم برق با تعویض مربی موفق خود و استخدام احمد زاده که در ملوان خوب کار کرده بود قصد ایجاد تحولاتی را داشت که پس از بازی خوب برق در مقابل استقلال تهران این توقع بالا نیز رفت ولی باختهای اخیر این تیم هم در جدول رده بندی وضعیت را دشوار کرده (رده آخر جدول) و هم موقعیت احمدزاده را به خطر انداخته است . از آنسو شموشک در این هفته های اخیر بد کار نکرده و رده دهم جدول با این بضاعت جایگاه خوبی برای این تیم میباشد .

(احتمال برد برق 40% ، برد شموشک 40% ، مساوی 20% )

7-      پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان

همانقدر که بازی شهر اصفهان حساس و دیدنی است پیکار ورزشگاه آزادی نیز زیبا و شاید نقطه اوج بازیهای هفته پنجم باشد . در این بازی تساوی معنایی کم رنگ دارد و هر دو تیم برای کسب سه امتیاز به میدان میروند .

بگوویچ که در بازی با پیکان فهمید که تیمش توانایی ارایه سیستم 2-4-4 را ندارد احتمالا در این بازی از همان سیستم 3-4-3 استفاده خواهد نمود و در غیاب کاپیتان دائی احتمالا ترائوره جایگزین او میشود . و در میانه میدان نیز مجددا شاهد حضور محمدوند و جباری بجای استیلی و باقری خواهیم بود . البته احتمال بازی کریمی بجای ایلیچ نیز دور از ذهن نیست . در آنسوی میدان اندیشه های کاظمی قطعا بر پایه سیستم هجومی برای مقابله با سیستم پرسپولیس خواهد بود که در این میان باید از جنگ بزیک ،کریمی و خطیبی با مدافعان و دروازه بان پرسپولیس بعنوان صحنه های زیبای بازی نام برد .

(احتمال برد پرسپولیس 60% ، برد سپاهان 30% ، مساوی 10% )

نظرات 10 + ارسال نظر
حامد یکشنبه 6 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 12:08 http://write-off.blogsky.com

عجب خونه تکونیه اصاصی.

بهزاد یکشنبه 6 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 23:43

سلام
خواستم تحلیل خودم را در باره بازی ایران با اردن بیان کنم.
مطلبم را با یک مقایسه شروع و با یک نتیجه به پایان میرسانم.

مقایسه :
توجه بفرمائید به سخنان دو مربی ، همایون شاهرخی از ایران و آرسن ونگر از آرسنال که در روز جمعه ، زمان بازی هر دو تیم بیان شد.

همایون شاهرخی : ما علی دایی را اگرچه نمیتواند بازی کند ولی او را برروی نیمکت گذاشته ایم تا بقیه بازیکنان روحیه بگیریند.
آرسن ونگر (مربی آرسنال): اگرچه 6 بازیکن کلیدی خود را بخاطر درگیری در بازی قبل مقابل منچستریونایتد در ترکیب تیم نداریم (بازیکنان محروم) ولی ما یک تیم هستیم.

تیمی که در مقابل ایران قرار میگیرد از نظر کارشناسان فوتبال ، درجه سوم آسیاست. !!!!!!!
تیمی که در مقابل آرسنال قرار میگیرد کاملاً هم سطح است (نیوکاسل) !!!!

ایران تیمی 20 نفره که متکی به یک نفر میباشد
آرسنال تیمی 20 نفره که بدون 6 بازیکن کلیدی هنوز هم 14 بازیکن برای بازی کردن دارد

باور مربی ایرانی (نبود یک بازیکن در تیم = ترس ، دلهره از عدم نتیجه گیری و ...) یا بعبارتی از نظر ایشان بقیه بازیکنان برگ چ... هستند.
باور مربی آرسنال ( ایمان به کار خود که ما یک تیم هستیم و میتوانیم حتی با نبود 6 بازیکن کلیدی موفق از زمین خارج شویم.

سخنان مربی ایرانی بعد از بازی: اگر علی دایی بود ما حتماً میبردیم.
توضیح نویسنده : بعد از شنیدن این جمله از آقای شاهرخی مانده بودم که بخندم از این حرف خنده دار یا منفجر بشم از عصبانیت !!؟!!

خلاصه اینکه ایران به اردن میبازد ولی آرسنال با نیوکاسل مساوی میکند.


نتیجه گیری :
با وجود سخنان مربی ایرانی قبل از بازی کاملاً مبرهن و روشن است که ایران حتی قبل از حرکت بسوی اردن خود را بازنده اعلام کرده است. وقتی یک مربی به خود ایمان و اعتقاد ندارد و برد و باخت تیم خود را در گرو بودن یا نبودن یک نفر میداند باید فاتحه تیمی که در دست این مربی است را خواند. (اگرچه در باختهای قبلی نیز آقای دایی نیز حضور مبارک داشتند)
به باختهای قبلی این مربی توجه بفرمائید .
باخت به عراق در استادیوم آزادی (شرمندگی محض برای ما ایرانیها)
باخت به بلاروس (آقایان فرمودند زیاد مهم نیست چون تدارکاتی بود )
باخت به اردن (اگر دایی بود ما میبردیم به گفته آقای شاهرخی)
باخت به ... ( خودتان حدس بزنید که برای آینده چه خواهند گفت)

از همین سخنان دو مربی است که میتوان تفاوت بین یک مربی ایرانی و مربی خارجی را یافت و هرچه ما (ملت) میگوئیم ، حکایت نرود میخ آهنین بر سنگ است ظاهراً)
شاعر در اینمورد میفرمائید : صد بار بدی کردی دیدی ثمرش را ، خوبی چه بدی داشت که یکبار نکردی

زبانمان مو درآورد از بس گفتیم که : آقایان ، فدراسیون فوتبال ، خواهشاً برای یکبار هم که شده یک مربی درجه 1 خارجی (توجه بفرمائید که عرض کردم درجه 1 حتماً ، نه مربیان درجه 2 و 3 از بوسنی و اروپای شرقی و نمیدونم از این جور جاها که فقط عنوان خارجی بودن را یدک میکشند) بیاورید و اگر دیدید که نمیتوانند نتیجه بگیرند ما مردم ایران تا 7 جد بعد از خودمون دیگر حرفی از مربی خارجی به زبان نخواهیم آورد.

باتشکر از کلیه دوستان علاقمند به ورزش علی الخصوص فوتبال

آیدا دوشنبه 7 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 20:49

سلام بخاطر اینهمه نبوغ بهت تبریک میگم . امیدوارم بزودی سایت حامد رو ببینم.
تا بعد

صادق سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 09:37 http://sadeghkhan.blogsky.com/

سلام .امیدوارم موفق باشید

پیمان سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:35 http://peyman59.blogsky.com

سلام
از اینکه به من سر زدید ممنونم. وبلاگ جالب و پر باری دارید. فکر می کنم کار شما خیلی سخت باشه اما آرزوی موفقیت برای شما دارم

کاربر فعال سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 11:21 http://321.blogsky.com

فعال ؟؟؟ با مائی ؟؟؟

احسان سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 14:41 http://ehsanica.blogsky.com

موفق باشید...

محسن چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 07:28 http://khiarshoor.blogsky.com

سلام ............... اگه قابل می دونید یه سر به وبلاگ ما هم بزنید و نظر بدید...مرسی

غلامرضا چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 08:27 http://fantom.blogsky.com

ممنون که در قسمت نظرات نظر دادید . وبلاگتان را سیو کردم تا پس از خواندن در مورد آن نظر بدم

سعید پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1382 ساعت 11:01 http://hood.blogsky.com

سلام.
شما لوگوی من رو بزار بعد یه ندا بده تا من جبران کنم.
این هم کد لوگوم:a href="http://hood.blogsky.com" target="_blank"img border="0" src="http://www.blogsky.com/logo/hood.gif" alt="فولاد مبارکه سپاهان"/a

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد