فضائی نو – شماره چهار

اتاق هماهنگ کننده

مدیر مسئول : کمی مدعی  

 

سلام خدمت تمامی دوستان عزیز

چهارمین شماره از هفته نامه فضائی نو را تقدیم شما میکنیم .

بسیار مفتخریم که توانسته ایم در محیطی صمیمی دست های مهربان شما را بفشاریم و دوستیهایتان را در قلبهایمان جای دهیم .

اظهار لطف شما دوستان پشتوانه ای قویست در ادامه راهمان . نصایحتان را به گوش جان میشنویم و سعی میکنیم هر بار بهتر از قبل باشیم .

و اما در هفته ای که گذشت دوستان با درج نظرات خود و یا ارسال E-mail برایمان خواستار تغییراتی در چارچوب هفته نامه و یا نوع مقالات داشته اند که پس از بررسی این نظرات در جلسه هفتگی آنها را به مرحله اجرا درمیاوریم .

تعداد بازدیدکنندگان هفته نامه به عدد 100 بازدید کننده در هفته رسیده است که جای بسی خوشحالی دارد و مایه دلگرمی اما جا دارد از همه دوستان بخواهم نظرات اصلاحی خود را پس از بازدید عنوان نمایند تا بتوانیم آنگونه باشیم که شما میخواهید .

جا دارد دوستان عزیزی که در شماره گذشته در قسمت نظر دهی خوانندگان بذل محبت نموده اند را در ذیل معرفی نماییم :

آیدا ، زمینی ، بهزاد ، حامد ، صدر ، احسان ، گمنام ، داریدش شاهد و یکی از عزیزان که نامش را نمیدانیم

 

اتاق سیاسی

مدیر مسئول : ننه جان  

هوا که یه کم سرد میشه بساط کرسی ننه جان هم پهن میشه و انصافا بحث کردن زیر کرسی هم حال و هوای خاص خودش رو داره (البته فعلا یه کم برای این حال و هوا زوده) . بعله رفته بودم خدمت ننه جان و داشتم بهش توی جابجایی کرسی و متعلقات کمک میکردم .

درحین بارکشی (ببخشید کمک ) گفتم : ننه جان اینهمه که توی روزنامه ها و جاهای دیگه میخونیم ظلم به ملت توی شکلهای مختلف زیاد شده و غیره بنظرت بایستی دولت چیکار بکنه ؟ نمیشه که برای هر نفر یه محافظ گذاشت .

ننه جان گفت : کسی هم نگفته هر نفر یه محافظ میخواد.

گفتم : آخه ننه اگه توی فلان روستای دور افتاده این مملکت فلان روستایی مثلا توسط فلان آدم مملکتی بهش ظلمی بشه همه نفرین رو به دولت و حاکمیت میکنند در حالیکه نه دولت گفته این ظلم رو انجام بدهید نه حاکمیت .

 ننه جان نگاهی به من کرد و گفت : ببین ننه در جواب این سوالت یک واقعه تاریخی رو نقل میکنم و بعد خودت نتیجه گیری کن :

 توی دوره حکومت هارون الرشید یک روز که هارون با جلال و جبروت هر چه تمامتر مشغول گذر از جایی بوده  ناگهان صدایی بلند میشه : هارون ، هارون ...

بسیارعجیب بودکه کسی بخود جسارت داده باشدو هارون را بدون القاب صدا بزند . هارون پرسید : این گستاخ کیست ؟

گفتند : بهلول دیوانه است . گفت : او را بیاورید .

وقتی بهلول آمد هارون از او پرسید : ای دیوانه تو میدانی من کیستم ؟

بهلول گفت : تو آنکسی هستی که اگر در مغرب زمین باشی و در مشرق زمین بر کسی ظلم شود در روز قیامت بایستی جوابگو باشی .....

حال ننه جان خواستم بهت بگم دولت و حاکمیت بایستی شرایطی رو ایجاد کنندکه ریشه ظلم خشکیده شود تا نه ظالمی باشه و نه مظلومی . وقتی قوه قضائیه که باید مدافع مظلوم باشه خودش بواقع عین ظالمه پس به همه حق بدهیم که عامل اصلی رو حکومت و دولت بدونند .

آره ننه جان  اون کسی که ادعای حاکمیت بر جان و مال انسانها را دارد باید در برابر ظلم به حتی یک فرد از این جامعه پاسخگو باشد ولی وای به حال جامعه ای که حاکمش ......

اتاق اجتماعی

مدیر مسئول : بچه محل  

 

ظهور منجی

جامه سالم جامعه ای است که فاصله بین شادی و غم در آن ملموس باشد یا به عبارتی بین این دو پدیده بتوان تعادلی ایجاد کرد . اصولا غم و ناراحتی جزو لاینفک زندگی روزانه انسانها میباشد و به اشکال گوناگون خود را بروز میدهد بنابراین برای رسیدن به تعادل بایستی سعی شود جلوه های شادی را به اشکال مختلف در جامعه ایجاد کرد .

به گواه تاریخ ایرانیان باستان برای متعادل کردن این دو پدیده با برگزاری جشنها و اعیاد مختلف به این مهم رسیده بودند و برخی از این اعیاد هنوز هم در فرهنگ ما وجود دارد اما به اشکال دیگر .

این مقدمه بالا را عنوان کردم که بگویم اینروزها نوعی نشاط و شادی در جامعه بوجود آمده که جلوه خود را در چراغانی ها ، آذین بندی ها ، جشن ها و ... نمایان میکند .

آری هر ساله بمناسبت نیمه شعبان سالروز تولد مهدی موعود این شور و نشاط در جامعه بوجود میاید و رقابتی که در این زمینه ایجاد میشود گواهی است بر نگاه خاص به این موضوع .

اما از جنبه مذهبی این موضوع  که بگذریم علت این شور و شعف را باید از بعد دیگری تفسیر نمود .

آری اعتقاد به وجود منجی آنکه همه خوبیها و رهائیها در وجودش و حکومتش یافت میشود . آنکه مظهر یک فرمانروای بزرگ است و دولتش همان مدینه فاضله . آنکه به انسان آن ارزشی را میبخشد که لایقش میباشد . آنکه تبلور عینی جامعه مدنی است و ....

آری این شور و اشتیاق جامعه حکایت از نیاز به اوست و نوعی عرض ارادت و اخلاص و قربانی به محضر او .

ما همه منتظر اوئیم بدون آنکه از دین و قوم و نژاد خاصی باشیم .

اتاق شاعری

مدیر مسئول : عاشق سن  

 

سلام شعر دوستان عزیز

یکشنبه 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ شیرازی "لسان الغیب" میباشد . میدانم روایات زیادی در وصف دگرگونی حافظ خوانده یا شنیده اید اما میخواهم نزدیکترین روایت را برایتان نقل کنم و از دیوانش غزلی بر اثبات آن .

گویند شبی بهنگام سحر حافظ عازم مسجد جهت عبادت بوده . هنگامیکه داخل مسجد میشود گروهی در آنجا به نوشیدن شراب مشغول بوده اند . حافظ در مقام پند و اندرز از آنها میخواهد مسجد را ترک گویند و در جای دیگری مشغول شوند تا او بتواند به عبادت بپردازد .

آن گروه او را خطاب قرار میدهند که : تا لحظاتی دیگر کار ما تمام میگردد و تو میتوانی به عبادت خود مشغول شوی .

حافظ میرود و دقایقی دیگر باز میاید که آن جماعت در آنجا نبودند ولی ظروف شرابشان هنوز در مسجد باقی بوده . حافظ سینی بزرگی میاورد و تمامی ظرفها را جمع میکند و در سینی میگذارد . سینی را بر سر میگیرد و قصد خروج از مسجد را دارد که متوجه میشود قطره شرابی از سینی در حال افتادن روی زمین است .

حافظ جهت جلوگیری از آلوده شدن مسجد دهان خود را در زیر آن قطره شراب میگیرد و بمحض آنکه آن قطره شراب از گلویش پائین میرود انوار الهی بروی جاری میگردد .

آری آنان فرشتگان الهی بوده اند که به او شراب ناب بهشتی خورانده اند و چه زیبا وصف میکند آن شب را :

 

دوش وقــت سحــر از غصــه نجـاتـم دادنــد                 و اندر آن ظلــمت شـب آب حیـاتم دادند

بی خـود از شــعـشــعه پـرتـو ذاتـــم کردنـد                 بــاده از جــام تجـلـی صــفـاتــــم دادنـد

چه مــبارک سحـری بـودوچه فرخنده شبی                آن شــب قــدر کـه ایـن تازه براتـم دادند

بـعـد از ایــن روی مــن و آیـنـه وصـف جمال                 کــه در آنـجـا خـبـر از جـلـوه ذاتــم دادند

من اگر کــامروا گشتم و خوشدل چه عجب                 مسـتـحـق بـودم و ایـنها به زکـاتم دادند

هاتــف آنـروز بــه مـن مـژده ایـن دولــت داد                 که بر آن جـور و جـفا صـبر و ثـباتم دادند

این هـمـه شهــد و شکـر کز سخـنم میریزد                اجر صبری است کز آن شاخ نباتم دادند

شدم ازعشق رخش بی خودوحیران گشتم               خـبـر از واقـــعـــه لات و مــنــاتــم دادنـد

کـیـمـیـائـی اسـت عـجـب بـنـدگی پیر مغان               خاک او گــشتم و چــندین درجاتم دادند

بـــه حـــیـــات ابـــد آنــروز رســانــیــد مـــرا                  خط آزادگــی از حــبس مــمــاتــم دادنـد

هــمــت حـافـظ و انـفـاس ســحر خیزان بود                که زبــنــد غـــم ایــــــام نــجــاتــم دادند

 

اتاق تاریخی

مدیر مسئول : میترا  

 

آشیانه عقاب

تاریخ کشور ما همواره حوادث و رویدادهای شگفت انگیزی را به خود دیده و در هر دوره به مقتضیات و شرایط همان عصر مردان پر اراده و پر توانی را در خود پرورانده.یکی از این مردان تاریخ ساز حسن صباح بود که روزگاری چند درخشید و آنگاه روی به نقاب خاک کشید.حسن صباح و فدائیان او در پی بر افکندن تسلط مادی و معنوی اعراب و خلفای بغداد بر ایران توانستند خود را مطرح سازند.

آنچه اساس و مبنای فرقه آنها را تشکیل می داد چنین بود که پیروان آن اسمعیل فرزند ارشد امام جعفر صادق (ع) را امام موعود خود می دانستند و به همین جهت آنها را هفت امامی یا سبعه می گفتند و این در حالی بود که در همین عصر فرقه های مختلف مذهبی دیگر نیز هر یک جماعتی را بسوی خود جذب کرده بودند، و از این میان دست تقدیر از حسن صباح مردی ساخت ، نا آرام ،دگرگون کننده ، ماجراجوی ،نوآور ،مدیر  و سازمان دهنده ای زبر دست .او که در نخستین سالهای جوانی با مبلغان و سرکردگان  اسماعیلیه آشنا شده بود به حقانیت این آئین ایمان آورد.

صباح جهت احیاء عقایدش یافتن و ایجاد دژها و پناهگاههائی را وجهه همت خود قرار داد،و در این میان از بین پنجاه قلعه منطقه رودبار ،الموت از همه مستحکمتر می نمود.

این قلعه را پادشاهان دیلمی بنا نهاده ،آنرا تسخیر ناپذیر می دانستند. عطاملک جوینی که خود بر فراز تپه رفته ،آنرا چنین توصیف می کند الموت کوهی است شبیه به شتری زانو به زمین زده و گردن بر روی خاک نهاده

این قلعه با چهار برج دیده بانی در چهار گوشه چنان می نمود که از تمام جهان جدا شده و گردابهای هولناک در چهار سوی کوهستان ،الموت را از دسترس مهاجمان دور نگه می داشت .الموت در بین دو دیواره بلند کوهستان دست نیافتنی به نظر می آمد و گردنه پیچاپیچ و دشوار گذر آن در حکم دری برای این قلعه بود که گشودن آن از عهده هیچ مهاجمی بر نمی آمد و به همین دلیل آنرا آشیانه عقاب نام نهاده بودند.

در کنار این تشکیلات مجموعه کتب و آلات  رصد و اسطرلابهایی در جهت نیل به هدف بزرگ آنها گرد هم آمده بودند،و این مجموعه از الموت هیبتی ساخته بود که وحشت آن سلجوقیان را نیز به عقب نشینی و مدارا با اسماعیلیان وا می داشت.

و اما آنچه این قلعه را مرموزتر جلوه می دهد،وجود باغهای رویائی حسن صباح است که بیشتر به افسانه میماند،چنانچه نقل می کنند حسن پیروان و فدائیان خود را در باغهای رویائی الموت در سایه درختان پر شکوه و سر سبز  و در کنار بستر رودخانه ها و جویبارهائی که زمزمه سکر آوری سر می دادند به آنان حشیش می خوراند و در عالم خلسه فرو می بردشان تا آنان را به آدم کشی و کارهای خارق العاده وادارد،هر چند باید در اصل این جریان شک کرد،اما حقیقت آنست که حسن قادر بود روحیات عجیبی در میان فدائیان خود ایجاد کند،که نه از سیاست و عقاب این جهان می ترسیدند و نه از خشم و غضب خدا بلکه آنها به مرحله ای از جان گذشتگی رسیده بودند که غرق شدن کامل در قدرت مرگ یا در لذت نفس را برگزیده بودند.

و الموت چنین جایی بود.    

دوران قدرت الموت و برپائی این قلعه عجیب و شگفت انگیز که شاهد حوادث و رویدادهای بزرگی بود نود وپنچ سال از تاریخ ایران را به خود اختصاص داد وپس از این اسماعیلیان وارد مرحله تقیه شدند  و نام رهبران فرقه خود را پنهان می ساختند .

 

اتاق ورزشی

مدیر مسئول : سرطلائی  

 

سلام دوستان

امیدوارم سالم و شاداب و ورزشکار باشید .

تیم ملی یا ملک شخصی !!

وقتی اسامی نفرات تیم ملی برای بازی مقابل نیوزلند اعلام شد بواقع مفهوم مدیر فنی تیم ملی که بر عهده آقای شاهرخی میباشد را فهیمدیم .

آقایان انصافتا را شکر . حداقل یک دو جلسه به برانکو فرصت میدادید و بعد ...

این همان تیم شاهرخی میباشد . خط خوردن مجیدی و کاضمیان (که از بهترینهای هفته های گذشته بودند ) و دعوت مهدوی کیا (آنهم با حضار التماس) هم نمیتواند این واقعیت را پنهان کند . اینکه میگوئیم انگیزه ها را میکشیم بیراه نیست . اصلا اگر دروازه بانهای لیگ یاشین (دروازه بان افسانه ای شوروی) هم شوند باز میرزاپور دعوت میشود . اگر خط دفاعی ذوب آهن بهترین است باشد هنوز هم باید نصرتی و بختیاری زاده در تیم باشند . اینکه میثم بائو در شموشک همه کاره خط میانی است به ما چه . مهاجمین ذوب آهن و سپاهان نفس تمام تیمهای لیگ برتر را گرفته اند اصلا مهم نیست زیرا هنوز کریمی و دائی هستند . بگذریم از اسمهایی چون عنایتی و ...

آقایان این تیم مقدس ملی ملک شخصی شما نمیباشد . دست از سر این فوتبال بردارید . بگذارید برانکو در آرامش توانائیهایش را نشان دهد . شما که با هزار کمک و پشتیبانی نتوانستید دیگر چه میخواهید .

با این وضعیت نتیجه این بازی هم بی ارزش شد . اگر ایران ببرد تیم شاهرخی برده و اگر ببازد برانکو باخته !!!

 

پول بهتر است یا تعصب ؟

سوم دوره لیگ برتر ایران به گواه کارشناسان واقعا لایق عنوان برتر میباشد . در این دوره میتوان تمام فاکتورها و معیارها  مورد نیاز فوتبال حرفه ای را تا حد زیادی دید و لمس کرد . سرمایه گذاری های کلان تیمها ، نگرش به باشگاهداری با دید حرفه ای ، توجه به فوتبال درآمدزا و اقتصادی ، استفاده از عناصر علمی برای افزایش توان علمی فوتبال و ... موید این نکته میباشد .

اما از دیر زمان در فوتبال این مملکت (که شاید نمونه نادر فوتبال در دنیا باشد ) عنصر دیگری بنام غیرت مطرح میگردد که هرز چندگاهی این عنصر تمام معادلات را بهم ریخته است . پیروزی بر استرالیا در ملبورن ، تساوی با تیم دانمارک در کپنهاک ، برد مقابل آمریکا در جام جهانی و ... از نمونه های بروز این رفتار در تیم های فوتبال ایرانی میباشد اما بحث ما در این مقال اینستکه بدانیم وزن تاثیر گذاری این عناصر در فوتبال ایرانی و لیگ برتر به چه میزان است .

با نگاهی به  10 تیم اول جدول لیگ برتر و آمار ذیل نتیجه گیری موضوع آسانتر خواهد بود:

1.       از مجموع تیمهای حاضر لیگ برتر که از مربیان خارجی استفاده میکنند تماما در رده های بالائی جدول میباشند .

2.       از مجموع تیمهای حاضر لیگ برتر که از مربیان علمی استفاده میکنند 80 درصد در رده های بالای جدول میباشند.

3.       از مجموع تیمهای حاضر لیگ برتر که از مربیان بومی استفاده میکنند 66 درصد در رده های بالای جدول میباشند.

4.       از مجموع تیمهای حاضر لیگ برتر که از بازیکنان خارجی استفاده میکنند 86 درصد در رده های بالای جدول میباشند.

5.       از مجموع تیمهای حاضر لیگ برتر که 95 درصد خریدهای فصل نقل و انتقالات را به خود اختصاص داده اند تماما در بالای جدول میباشند.

این اطلاعات و آمار بیانگر نقش غیر قابل انکار سرمایه گذاری در امر نتیجه گیری در فوتبال حرفه ای میباشد و البته غیر از این نیز نمیتوان انتظار داشت .

باور کنید دیگر در این فوتبال نمیتوان به صرف غیرت و تعصب منتظر کسب نتایج فوق العاده شد . این رسم اینروزگار است و هر کس نتواند خود را با این شرایط منطبق کند لاجرم فاتحه خود را خوانده است .

با وجود احترام فوق العاده ای که برای آقایان مایلی کهن ، پیروانی ، میثاقیان و کریمی قائل هستم اما واقعیت انشای اینروزهای فوتبال ما اینستکه پول بهتر از تعصب و عشق میباشد . باور کنید تکیه کردن بر نعصب حتی در سطح ملی هم افتضاحاتی چون باخت به اردن را رقم میزند .

 

لیگ برتر هفته ششم

 هفته ششم لیگ برتر با ثبت چند نتیجه غیر قابل پیش بینی بپایان رسید .

پرسپولیس در یک بازی ضعیف در مقابل استقلال اهواز به دومین تساوی پیاپی خود رسید . این نتیجه شاید برای بوستانی مربی تیم اهوازی نتیجه ای خوب باشد ولی برای بگوویچ هرگز . همانطور که قبلا نوشتیم پرسپولیس با این نفرات براحتی در سیستم 3-4-3 و یا 3-3-4 قابلیت فراوان خود را میتواند نمایش دهد ولی اصرار وینگو بر اجرای سیستم 2-5-3 عجیب میباشد .

در بازی دیگر این هفته نتیجه عجیب برد فجر سپاسی برابر پیکان رقم خورد . دکتر ذوالفقار نسب به هیچ عنوان توجیهی برای این باخت ندارد و بنظر من حتی شاید دیگر وقت توجیه هم نداشته باشد . از سوی دیگر غلام پیروانی با ثبت نتایج عجیب و غریب کاملا غیر قابل پیش بینی نشان داده که این روند هم در دراز مدت به نفع فجر سپاسی نمیباشد .

بازی تیمهای سپاهان و ابومسلم هم همانطور که پیش بینی میشد با برد پر گل سپاهان همراه شد تا منتظر روزهای اوج این تیم باشیم اما ابومسلم و فیروز کریمی اگر نخواهند تغییری در تفکرات خود ایجاد کند بزودی در پائین جدول جا خوش خواهند کرد . رتبه یازدهمی برازنده این تیم نیست .

اما در بازی حساس این هفته جدال دو تیم پاس و ذوب آهن در نهایت با درخشش آرمناک پتروسیان به تساوی انجامید . این بازی میتوانست سکوی پرتابی برای تیم پاس به رده دوم جدول باشد که اینگونه نشد .

در دربی شمال کشور جدال تیمهای شموشک و پگاه به تساوی بدون گل انجامید تا هم وضعیت تیم پگاه بد باشد و هم تیم شموشک اما حیف از این تیم شموشک که مزد بازی های زیبای خود را نمیتواند بگیرد و افسوس به حال تیم پگاه که با این سرمایه گذاری کلان در میانه های جدول دست و پا میزند .

بازی تیمهای برق شیراز و سایپای تهران با برد برق به پایان رسید تا این تیم روند صعودی خود را تکمیل کند . البته نمیدانم در مورد سایپا چه بگویم . آقای مایلی کهن در بدترین شرایط مربیگری خود قراردارد آیا اینرا نمیداند ؟

اما بازی پایانی لیگ برتر را شاگردان قلعه نوعی از یاران بوناچیچ با نتیجه سه بر یک بردند تا مرهمی بر زخمهای تیم استقلال گردد . این نوسانات استقلال در این فصل واقعا نگران کننده شده و امیر استقلال بایستس هر چه سریعتر روند صعودی تیم خود را تثبیت کند .البته تیم فولاد بازی زیبائی بخصوص در نیمه دوم انجام داد اما در فوتبال نتیجه مهم است نه بازی زیبا !!

 

لیگ برتر هفته هفتم  

  1. پگاه گیلان و پیکان تهران

این دو تیم خوب با تفکرات مربیان علمی خود هنوز نتوانسته اند در جایگاه واقعی خود قرار گیرند . البته در حال حاضر جهانپور به نسبت ذوالفقار نسب کمتر در لبه تیغ قراردارد . اما این سرپوشی بر بازیهای بد تیم پگاه نیست . این تیم ظرفیت بزرگی را دارد اگر جهانپور در ذهنیتهای خود تجدید نظر کند . او باید از قابلیتهای بازیکنان خود همانند پژمان نوری بهتر استفاده کند . اما در نقطه مقابل جهانپور دکتر ذوالفقار نسب قرار دارد . اینکه چرا دکتر بعد از بازی با پرسپولیس در سراشیبی سقوط قرار گرفته جای بحث دارد . این بازی برای دکتر حکم مرگ و زندگی دارد . اگر او بتواند انگیزه خود را به بازیکنانش منتقل کند شاهد نتیجه عجیبی خواهیم بود وگرنه ....

(احتمال برد پگاه 50% ، برد پیکان 40% ، مساوی 10% )

  1. ذوب آهن اصفهان و برق شیراز

نه دوست داریم صدر نشین امتیاز از دست بدهد و نه تیم متحول شده برق ، اما احمد زاده و تیمش کار سختی در اصفهان خواهند داشت . ذوب آهن که هفته گذشته از جهنم دستجردی با کسب یک امتیاز به سلامت عبور کرد حالا قصد دارد با برد خود و تساوی احتمالی تیمهای دوم تا چهارم جدول فاصله خود را زیادتر کند و این مهم را دور از دسترس نمیداند و اما برق برای برد صدر نشین لیگ و پرآوازه شدن انگیزه های فراوان دارد .

(احتمال برد ذوب آهن 70% ، برد برق 30% ، مساوی 0% )

  1. فولاد خوزستان و پاس تهران  

نه میتوان نقش مبعلی را در تیم فولاد نادیده گرفت و نه نقش نکونام را در تیم پاس . دو تیم در غیاب بازیسازان اصلی خود به مصاف هم خواهند رفت ولی این چیزی از زیبائیهای بازی کم نخواهد کرد . این دو بالانشین نمیخواهند جایگاه خود را از دست بدهند .

(احتمال برد فولاد 40% ، برد پاس 40% ، مساوی 20% )

  1. سایپای کرج و شموشک نوشهر 

مایلی کهن در ابتدای فصل تیم خود را بدون بازیکنان اسمی بست اما قطعا بفکر زنگ تفریح شدن نبود زیرا این بازیها بنام لیگ برتر نامیده شده اند و قرار است بهترینها در آن باشند پس او برای باختن هیچ توجیحی ندارد حتی اگر تیمش بسیار جوان باشد . البته منکر بازیهای خوب این تیم نیستم ولی در نتیجه گیری این تیم فوق العاده ضعیف است . ضعفهای دفاعی و دروازه بان سایپا بسیار واضح میباشد . شموشک نیز تا اینجا خوب نتیجه نگرفته هر چند بازیهای زیبایی انجام داده و این بحرانی است که میثاقیان باید بر آن فایق آید

(احتمال برد سایپا 40% ، برد شموشک 50% ، مساوی 10% )

  1. استقلال اهواز و ابومسلم خراسان 

بازی در جهنم اهواز کار هر تیمی نیست و این استقلال هم حالا با مربی بومی خود قصد آقایی دارد . خط حمله تیم استقلال واقعا ضریب قدرت این تیم میباشد و این بزرگترین دردسر ابومسلم است . تساوی در این بازی هم برای فیروز کریمی کار بزرگی میباشد . ماهم بیش از این از کریمی انتظار نداریم !!!

(احتمال برد استقلال 55% ، برد ابومسلم 25% ، مساوی 20% )

  1. سپاهان اصفهان و فجر سپاسی شیراز

یعنی جنگ دو برنده بازنده دارد ؟ سپاهان که حالا همان تیم روپای فصل گذشته شده حاضر به دور شدن از صدر نشینان نمیباشد و با اضافه شدن مصدومانش هم قدرت این تیم دوچندان میشود و این کار کاظمی را آسانتر میکند اما تیم فجر هم با مربی خوب خود چشم به میانه های جدول دارد . پیروانی اگر همان با همان شناخت از پیکان بتواند نقاط قوت سپاهان را از کار بیندازد قطعا شگفتی این هفته رقم خواهد خورد ولی ....

(احتمال برد سپاهان 60% ، برد فجرسپاسی 30% ، مساوی 10% )

  1. پرسپولیس تهران و استقلال تهران

دربی بزرگ تهران اینبار دربی اولی هاست . هردو مربی برای اولین بار در کسوت مربی در این بازی حضور دارند . از تیم پرسپولیس ایلیچ ، ترائوره و کاظمیان و از تیم استقلال فابریتسیو و عنایتی از انگیزه های دو چندان برای این بازی برخوردارند . اینبار هر دو تیم قوای تهاجمی خوبی دارند و دیگر بهانه ای برای بد بازی کردن ندارند . این مطمئنا قشنگ ترین دربی چند سال اخیر خواهد بود

(احتمال برد پرسپولیس 40% ، برد استقلال 35% ، مساوی 25% )

 

اتاق اینترنت

مدیر مسئول : کامبیز  

 

سلام به دوستداران اخبار اینترنتی

اخبار و اطلاعات موجود روی اینترنت بسیار گسترده و در موضوعات مختلف میباشد اما بنا به نظر شما گلچینی از اخبار خاص انتخاب و برایتان لینک داده میشود که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد . در ضمن در انتخاب نوع اخبار به سلیقه جمع توجه شده است .

 

اخبار

سایت اشعار حافظ  را اینجا ببینید (کلیک)


سایت صادق هدایت راه اندازی شد (کلیک)

 

ماجرای ساخت و پیدا شدن نسخه کامل خانه سیاه است . (کلیک)


جایی برای زنان روسپی
(کلیک)

 

نظرات 3 + ارسال نظر
پرچین شنبه 19 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 16:01 http://parchin.blogsky.com

دستتون درد نکنه. کار بزرگی رو شروع کردین که ادامه دادنش همت بیشتری میخواد و صبر و شکیبایی..
کار قشنگیه و براتون آرزوی موفقیت میکنم. پیشنهاد میکنم حتما از عکس زیاد استفاده کنید تا مطالبتون جذاب تر بشن.

موفق باشید.
رضا.

آیدا پنج‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 19:51 http://bahoone.blogsky.com

سلام
با آرزوی سلامتی برای تو دوست عزیز
در مورد اتاق ورزشی نظری ندارم چون خوندنش برای من خسته کننده است اما اتاقهای دیگه برام جالبه .
اگه ننه جان مدیر اتاق تاریخی بودند از نظر اسمی ، متناسب تر بود.
موفق باشید.

محسن جمعه 25 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 04:47 http://ati.blogsky.com

فوق العاده بود.
من که تا حالا هنچین مجله ای ندیده بودم.
اونهم به این گستردگی
واقعا دیت مریزاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد